אלף-בית ספרים סופרים מאיירים עניין                                                                                                                         kkkk
א 
ב 
ג 
ד 
ה 
ו 
ז 
ח 
ט 
י 
כ 
ל 
מ 
נ 
ס 
ע 
פ 
צ 
ק 
ר 
ש 
ת 
 

אתגר קרת : מאחורי הספרים

מדוע החלטת לכתוב גם לילדים? 

מאחורי כל אחד משלושת הספרים שכתבתי עומד סיפור אחר:

את 'אבא בורח עם הקרקס' כתבתי ,כי רותו מודן ,איתה שיתפתי פעולה באותן שנים בכתיבת קומיקס למבוגרים, ביקשה ממני לכתוב עבורה סיפור ילדים. באותם ימים היא לא הצליחה לקבל הצעות איור לספרי ילדים בגלל שסגנון האיור שלה נתפס כקשה וכמפחיד מדי לילדים. מתוך עבודתנו המשותפת ידעתי שנושא האיור האהוב עליה הוא הקרקס, ומכיוון שהיה לי סיפור ביוגרפי על אבא שעוזב את ילדיו לפרק זמן רק כדי שיוכל לחזור אליהם מאושר יותר ו'כשיר' יותר להיות אבא מוצלח, חיברתי את הסיפור הזה לעולם הקרקסי האהוב על רותו.

את 'לילה בלי ירח' כתבתי עם שירה, אשתי, כשהיא הייתה בהריון. אני חושב שמאחורי הכתיבה המשותפת עמד רצון תמים להתנסות בשיתוף פעולה בינינו כמה חודשים לפני ששיתוף הפעולה האולטימטיבי, בננו לב, יצוץ בחיינו. 


ו'גור חתול אדם ארוך שיער', הוא , בעצם, הסיפור הראשון שכתבתי כאב. הוא החל כסיפור לפני השינה שנהגתי לספר ללב. אחרי שביקש לשמוע אותו מספר פעמים התייעצתי איתו אם כדאי לכתוב אותו ואם הוא חושב שהסיפור יעניין גם ילדים אחרים. לב היה בטוח שכן ואני מאוד שמח שהוא צדק.

איך אתה בוחר את השמות לספרים שלך?
מבחינתי שם טוב לספר הוא שם כזה שאתה תופס אותו באופן אחר לפני שאתה קורא את הספר ואחריו. אני חושב ששלושת השמות לספרי הילדים שלי הם כאלו שיכולים לעורר סקרנות לפני קריאת הספר אבל רק אחרי קריאתו הם הופכים, בעצם, למשמעותיים וברורים.

האם אתה עובד עם מאיירי ספריך?
העבודה עם מאיירים היא החלק שאני הכי אוהב בכתיבת ספרי ילדים. כתיבה היא מקצוע מאוד בודד והאפשרות לשתף פעולה עם אדם מוכשר וחכם שרואה את המציאות באופן אחר ממך היא מתנה ענקית. למזלי זכיתי לעבוד עם שלושה מאיירים יוצאי דופן לא רק בכישרון האיור שלהם אלא גם ביכולת הקריאה, ההבנה וההמצאה שלהם. והעובדה ששיתפתי פעולה עם יוצרים שהם אנשים כל-כך שונים עזרה לכל אחד מהספרים ליצור עולם שונה ומובחן לגמרי. 

איזה תפקיד ממלא העורך מרגע שגמרת לכתוב ?
תפקיד העורך בספרי הילדים מורכב יותר מזה של העורך בספרים למבוגרים, מפני שמעבר לתפקיד עריכת הטקסט המסורתי עורך ספרי הילדים הוא גם במידה רבה גם זה שמתווך בין הכותב, המאייר והמעצב הגרפי. בשלושת הספרים אותם הוצאתי לעורכות הייתה השפעה משמעותית לגבי הטקסט, לגבי האיורים וגם לגבי בחירות משמעותיות נוספות כמו גודל הספר וסוג הנייר. יעל מולצ'דסקי אשר ערכה את 'גור חתול אדם ארוך שיער' היא, בעבורי, אחת השותפות הקריאטיביות הטובות ביותר שפגשתי בחיי. התרומה שלה לספר לא פחות משמעותית מזו של אביאל בסיל, המאייר, או שלי.