הילד הכחול והסוס המעופף
כתב ואייר: נדב נחמני
הוצאת זמורה – ביתן (2024)
136 עמ' מנוקדים
נושא: הרפתקאות, מתח ומסתורין
נדב נחמני יוצר 'הילד הכחול', חוזר ברומן גרפי אל ילדותו בטבריה ואל חופי הכנרת. כילד מצא מפלט בציור מתסכול ומפגיעות והחל את צעדיו הראשונים כאנימטור. הסיפור מבוסס על אירועי ילדותו, ועל חוויות מהסביבה בה גדל. החיבור שלו למקום בא לידי ביטוי באיור הפותח את הסיפור ובאיורים המסיימים אותו.
הילד נדב משועמם. בני משפחתו עסוקים כל אחד בענייניו. הוא נכנס מתוסכל לחדרו, ומצייר עולם של גיבורי על עוצמתיים ובעלי יכולות, היצירה ממלאת אותו ומשכיחה את מה שהוא חש בבית. גם בקרב חבריו הוא מרגיש שאינו מקבל את תשומת הלב אליה הוא נכסף. וכדי לקבל אותה הוא מחליט לאמץ כלב שיאדיר את מעמדו החברתי וימשוך אליו את תשומת הלב של ילדי הכיתה.
מהסיפור: נדב: 'אם אני רוצה שישימו לב אלי, אני צריך חית מחמד שווה יותר מהארנב של טל...'
שירה: 'זה לא מה שאמרתי! התכוונתי שאתה צריך להבין שאתה לא מרכז העולם ולא חייבים להתייחס אליך כל הזמן!' נדב: 'נכון, נכון! את צודקת לגמרי...'
שירה: ' הוא לא מקשיב למילה ממה שאני אומרת, הא...' 'אף מילה' נדב: 'אני צריך אטרקציה! חית מחמד שכולם ירצו לשחק איתה... '
מה יקרה לאחר שישיג כלב? האם היחס כלפיו בבית ובקרב הילדים ישתנה? האם יהיה מאושר? האם יהיה מסופק?
נדב נחמני, יצר עלילה משעשעת ודינמית על יחסים עם הורים וחברים, התמודדות על מיקום חברתי, ו'בריחה' אל 'גיבורי על' כדמויות מעצימות בניגוד למציאות שנדמית 'אפורה'. נראה שילדים רבים יזדהו עם נדב שלאורך הסיפור עובר התפתחות והתפכחות, 'פותח דף חדש' ולומד לקבל את עצמו ואת הסובבים אותו.
עריכת הספר, הטקסט המנוקד, והשימוש בפונט ברור, המעבר הטבעי בין האיורים, החלוקה הברורה לפרקים, כל אלה יוצרים חוויית קריאה, כמו גם אפיון של כל דמות בצבע שונה. ההתמקדות בהבעות ותנועתיות הדמויות, משתלבת בהומור המאפיין את הטקסט. דמותו הכחולה של נדב, בולטת על רקע הציורים ומסייעת לקוראים הצעירים לעקוב אחר הכתוב.
ילדים בכיתות א-ד ייהנו לעקוב אחר נדב, הכלב בארט והאירועים אליהם הם נקלעים.
יעל פז