אלף-בית ספרים סופרים מאיירים עניין                                                                                                                         kkkk
ג'ין ווֶבְּסטֶר
מכס נורדאו
צ'רלס דיקֶנס
אריך קסטנר
רוברט לואיס סטיבנסון
מאיר שלו
דויד גרוסמן
אריך קסטנר
עוזי בן כנען
אברהם שלונסקי
תמי שם טוב
הנס כריסטיאן אַנדֶרסן
שלום עליכם
מוריס סנדק
נחום גוטמן
לואיס סַצֶ'ר
פליקס זאלטן
מארק טוויין
אנתוני בראון
חיה שנהב
גדי טַאוּב
לוסי מוד מונטגומרי
קלייב סטייפלטון לואיס
חנה ליבנה
דבורה עומר
גוטפריד אוגוסט בִּירגֶר
פיליפ פולמן
אוסקר וויילד
יוהַנה סְפּירִי
יהונתן גפן
אדמונדו דה אמיצ'יס
יאנוש קורצ'ק
מייקל מוֹרְפּוּרגוֹ
מרים ילן שטקליס
יעל רוזמן
אנטואן דה סנט אקזיפרי
פֶרֶנץ מולנר
חנה ליבנה
עודד בּוּרְלָא
של סילברסטיין
פרנק בָּאוּם
יוּ לוֹפְטינג
קֶנת גְרַאהַם
לואיס קרול
קרלו קולודי
אנדרֶה מוֹרוּאָה
חיים נחמן בְּיַאליק
נתן אַלְתֶרְמַן
אלוין ברוקס ווייט
פאלק הלפרין
רונית חכם
שמעון צבר
ג'וליה דונלדסון
אדגר רייס בורואוז
אריק נייט
קורניי צ'וקובסקי
לאה גולדברג
מיכאל אֶנְדֶה
אסטריד לינדגרן
ז'ול ורן
סֶלמָה לַגֶרלֶף
ג'ונתן סוויפט
ע. הלל
וילהֶלם בּוּש
פמלה טראוורס
ארנולד לובל
אֵיזופּוֹס
טובֶה יֶנסון
גלילה רון פדר עמית
רנֶה גוסיני
שלומית כהן אסיף
אורי אורלֵב
עמוס עוז
מונרו ליף
רודיארד קיפלינג
שפרה ש.
מיגל דה סרוונטס
אפרים סידון
אלן אלכסנדר מילן
אלינור פורטר
ג'יימְס מֵתיוּ בֶּרי
בוורלי קלירי
קדיה מולודובסקי
רואַלְד דַאל
יאנוש קורצ'ק
מדליין ל'אנג'ל
דניאל דיפו
קריסטינה נֶסְטלינגֶר
נירה הראל
פַּטרישיה מֶקלַכלָן
ויליאם סטייג
 

הסוד של גיל


כתבה: דנה אבירם
איורים: אבי כץ
הוצאת הקיבוץ המאוחד 2008, סדרת 'קריאת עשרה'
100 עמודים, לא מנוקד.

בעשור שחלף גברה מאוד המודעות ההורית והפדגוגית ללקויות הלמידה; לקויות למידה משפיעות בצורות שונות וברמות שונות – לעיתים קריטיות - על תפקודם של ילדים ועל התבגרותם. למרות המודעות, ועל אף מספר האבחונים הגדל והולך משנה לשנה (שנחיצות חלק מהם היא נושא לוויכוח) – עדיין שכיחים מקרים של ילדים המנסים להסתיר את הקשיים שלהם בבית הספר מההורים, מהמורים ומהחברים. בדרך כלל, ככל שחולף הזמן גדל תסכולו של הילד, המשקיע מאמצים עצומים בהסוואת קשייו וצובר גם בעיות בתחום הרגשי והחברתי, במקום להשקיע אנרגיה בשיפור מצבו.
גיל, גיבורת הסוד של גיל, היא ילדה לקוית למידה. מאז כיתה א ידעה גיל שהיא שונה מהילדים האחרים: 'כשהייתי בכיתה א הבנתי שאני טיפשה' היא אומרת בסיפור הווידוי שלה. גיל הסתירה את סודה מהוריה ומיתר הסובבים אותה, גייסה כמה אסטרטגיות כדי להימלט ממצבים מביכים בכיתה – בין היתר הפכה למצחיקנית חסרת גבולות, אבל בתוכה התעצמה תחושה קשה של בדידות, של כישלון ושל חוסר ערך עצמי.
'בועת ההסוואה' של גיל פקעה יום אחד כבועת סבון, והיא נאלצה לוותר על הסוד. איך מתמודדים עם המצב החדש? איך מספרים להורים? האם אפשר להמשיך לברוח?

סיפורה של גיל יכול להיות בעל ערך עבור ילדים לקויי למידה, עבור מוריהם והוריהם, ולהשפיע על התפתחות המודעות שלהם עצמם ושל אחרים לקשייהם הרגשיים והלימודיים.

חבל שהספר איננו מנוקד. עבור ילדים לקויי למידה רבים קריאת טקסט בלתי מנוקד היא משוכה שאין ביכולתם לעבור.

מתאים לבני שמונה עד שתים עשרה.

נירה לוין